Juletider


Perfecion ~ An illusion


Idag har jag och barnen gjort ett pepparkakshus. Här fanns dock varken färdig deg eller färdiga byggdelar så vi har gjort allt från grunden.. Redan i torsdags förra veckan gjorde vi degen, i måndags bakade vi delarna, och i söndags var jag och Olivia till IKEA.. Där fanns det ju såklart en färdig byggsats.. Nåja barnen har haft kul genom hela processen iallafall och idag har vi dekorerat huset!

Lite av charmen med ett pepparkakshus är väl just att det ska vara lite skevt och personligt, och det har vi lyckats jättebra med! För mej var det dock lite kämpigt, jag som till och med ritat om kaninerna i mina räknesagor när jag var liten och gärna gör allt själv så det blir exakt som jag tänkt mej har detta år fått släppa på kontrollen och låta barnen göra pepparkakshuset själv. Puh. Men vi gör ju huset för att det är roligt. Inte för att få flest likes på instagram. Och nu när vi är klara tycker jag faktiskt att det blev riktigt fint! Vad duktiga de är mina små ungar! 


Jag kunde dock inte låta bli at göra en sida på huset, hehe.. Gissa vilken!



I övrigt har jag slagit in två julklappar idag. Känns som att jag är ute i sjukt god tid för de känns inte så juligt ute haha.. Men nu är det bara 10 dagar kvar tills jag åker hem så.. Bristen av snö gör att man lixom glömmer bort hur nära jul vi faktiskt är nu!


Sista bilden är från julmarknaden i Barcelona, där fick ja faktiskt lite julkänsla!


Bilder, Vardag | |
Upp